1e en 2e dag als spaanse paraveterinair - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Aniek en Mirna - WaarBenJij.nu 1e en 2e dag als spaanse paraveterinair - Reisverslag uit Santa Cruz de Tenerife, Spanje van Aniek en Mirna - WaarBenJij.nu

1e en 2e dag als spaanse paraveterinair

Door: Mirna en Aniek

Blijf op de hoogte en volg Aniek en Mirna

16 Mei 2017 | Spanje, Santa Cruz de Tenerife

Hola beste lezers!

Maandag ochtend (15 mei 2017) begon dan ons avontuur. Om half 9 zijn wij met Alicia (onze verhuurster) naar het tram station gegaan om een bono kaart te halen. Met deze kaart kunnen wij een hele maand met de bus en tram over het hele eiland voor slechts €45,-.
Om 10 uur moesten wij beginnen op de praktijk. Alleen waren wij er al om 9:40 (het openbaarvervoer is toch moeilijk in te schatten). Bij binnenkomst was het moeilijk communiceren maar er werd al snel hulp bij gehaald, wat een Nederlands meisje bleek te zijn. We hebben een snelle rondleiding gekregen door de praktijk die zich voornamelijk onder de grond bevind. Na de rondleiding moesten wij ons gelijk omkleden in bedrijfskleding. Nadat wij er tiptop uitzagen konden we gelijk meekijken en meehelpen bij de consulten. We moesten gelijk laten zien hoe wij een hond plat leggen en fixeren. Daarna was er een echo en werd ons gevraagd wat we zagen op het scherm (nieren, blaas, milt, etc.).
'S middags hebben we weer meegekeken bij consulten en hebben wij een aantal honden gewassen. Om half 5 was onze eerste dag klaar bij de dierenkliniek en moesten wij op pad omdat wij niet de juiste werkschoenen hadden. Hiervoor hebben wij de ooh zo mooie crocs aangeschaft (Mirna mooie blauwe en Aniek prachtige roze).
'S avonds hebben wij gegeten en een heerlijk rustig avondje in ons appartementje gehad.

Onze indruk van de 1e dag:
Er wordt veel langs elkaar heen gepraat doordat er Nederlands, Engels en Spaans wordt gepraat.
In Tenerife kunnen er niet veel mensen engels praten.
Paraveterinairen worden in Tenerife echt gezien als assistentes en die mogen weinig doen en krijgen weinig aangeleerd.
De praktijk oogt erg klein en krap van binnen. (Heel anders dan een Nederlandse praktijk).
Handelingen in de praktijk worden anders uitgevoerd dan in Nederland (steriliteit, onderzoeken).
Doordat mensen hier weinig geld hebben komen er alleen serieuse problemen en geen simpele kwaaltjes.

Dag 2: Dinsdag 16 mei 2017
Om stipt 6 uur ging de wekker en hebben wij ons klaar gemaakt voor de 2e stagedag. Vandaag moesten wij om 8 uur beginnen en dus om half 8 met de bus. Toen wij aankwamen op de praktijk mochten wij onszelf weer de mooie outfit hijsen, dit keer inclusief crocs.
We konden gelijk een aantal honden voeren. Daarna hebben we fysiotherapie uitgevoerd bij een puppy van 3 maanden (lluna), die verlamd was. Dit was erg leuk om te doen en heel leerzaam! Toen we hier mee klaar waren hebben we gekeken hoe een kat een infuus aangelegd heeft gekregen. Toen dit klaar was hebben wij 3 honden gewassen. De honden genoten van hun bad en vonden de föhn geweldig.
Nadat alle honden schoon en droog waren hebben we meegekeken met consulten.
'S middags mochten wij bij een kruizing Duitse herder, die herstellende is van een maagtorsie, dezelfde fysiotherapie uitvoeren als in de ochtend bij de pup. Dit hebben wij een half uur lang gedaan. We mochten daarna even snel meekijken bij de operatie van de kat waarbij ze zijn laatste 2 nagels hebben verwijderd. Na de operatie hebben we bij een consult meegekeken. Na het consult hebben we in de gang met lluna gelopen zodat ze wat beweging kreeg. Nadat we dat hadden gedaan hebben we nog bij 1 consult meegeholpen en toen was onze dag alweer ten einde. Met heel wat spaanse woorden rijker zijn wij weer met de bus naar ons appartementje gegaan.
'S avonds nadat wij hebben genoten van onze hotdogs zijn wij nog even met de bus naar Santa Maria geweest om daar de buurt te verkennen. En zo is onze 2e dag ten einde gekomen.

Veel liefs,

De avonturiers!

• 16 Mei 2017 - 23:27

Karin:

Leuk om te horen. Gaat helemaal goed met jullie. Doe maar lekker veel ervaring op en geniet van het eiland en het relaxen leven. Liefs van karin

• 17 Mei 2017 - 07:58

Ton:

Binnenkort een masterclass fysiotherapie in Hardenberg georganiseerd door Anniek en Mirna? Lijkt me erg leerzaam en jullie hebben al ervaring.
    Veel plezier verder. Ben nieuwsgierig naar de uitkomsten van het cultuursnuiven.

Ton

• 17 Mei 2017 - 13:43

Gerrit-Jan:

Leuk verslag dames zodat we hier thuis het wel en wee van jullie op buitenland stage mee kunnen volgen. Het mooie van een buitenland ervaring is toch dat het allemaal net wat anders is dan thuis in Nederland. Geniet van het werkzaam/stage zijn in een ander land.

Heel veel plezier nog dames. Groet Gerrit-Jan.

• 17 Mei 2017 - 17:22

Oma Berg:

Nou, het gaat goed met jullie. In die 2 dagen zijn er al verschillende behandelingen gepasseerd waar jullie ervaringen steeds meer uitgebreider wordt. De dieren zijn in goede handen bij jullie als ze maar niet bijten of krabben. Heel veel succes.

Lekker weer? Hier ook. Daaaaag. Groeten Oma Berg.

• 17 Mei 2017 - 20:20

Jannie En Albert:

Hallo dames
    Leuk het verslag zo blijven we goed op de hoogte van wat jullie overdag zoal doen
    Verschillende werkzaamheden daar leer je veel van
    Wel vroeg op maar dat hoort er soms bij
    Ai doende leer je de taal en omgeving wel kennen
    Geniet ook van jullie vrije tijd
    Succes
    Groetjes uit bruchterveld

• 19 Mei 2017 - 13:28

Gerard Berg :

Hallo avonturiers,
    Wat een mooie en leerzame ervaring voor jullie!
    De eerste week is vast voorbij gevlogen.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Groet Gerda en Gerard